A regény a szabad keleti néptörzsek mindennapi életét a történelmi és a földrajzi térbe helyezve vázolja fel. Mondanivalója elsősorban a mindennapi ember, a földből élő, az állatokat nevelő és gondozó családok, a nagycsalád életének bemutatása. Ugyanakkor a megélhetésért, az élelem megtermeléséért folytatott napi küzdelem mellett a regényben kibontakozik az emberi lélek is. Életünk teli van érzelmekkel, hittel, reménnyel, szeretettel és szerelemmel, ezek a korai középkorban élt embertársaink életének ugyanolyan fontos részét képezték, mint a ma élő emberek életében. Így a felvonuló szereplők egymás közti konfliktusai, hitvitái, érzelmi élete is megjelenik a történetben. A regény a Mura középső völgyében, a Dunántúlon, a Felvidéken, illetve az Erdélyben élő emberek kapcsolatát, nyelviségét, küzdelmeit kapcsolja egybe, s helyezi a megtörtént valóságba. Így a cselekmény a római kor végén indul, átível a hun és avar korszakon, majd a feudális magyar állam kezdeti kiépülésének idején zárul.
Csak töredékeket ismerhetünk a távoli múltból. Viszont mai múltképünket e töredékekből építjük fel, mégpedig oly módon, hogy kivonjuk a múltból mindazt, amit nem tudunk, vagyis csak a mai ismert töredékeit engedélyezzük a múltnak, s az így kifosztott múltbeli világról alkotott képünkre pedig azt mondjuk: ez a mindenség, s benne az ember múltjának hű tükre, mégpedig biztosan. Ám éppen ez az a világszemlélet, amelyet egyetlen gondolkodó ember sem fogadhat el.
A szerző Helynévrégészet címmel két kötetben mutatja be a nyelvi gyökrendszer alapjaira helyezve a Kárpát-térség helyneveit. A gyökök révén a magyar nyelvű helynévanyag névbokrokban jelenik meg, ezek kapcsolatát kísérhetjük végig a két kötetben.
Ezt a könyvet nemcsak a filmkészítést gyakórlók illetve gyakorolni vágyók számára írtam, hanem azoknak is, akik csupán érteni szeretnék mindazt, ami a filmkészítés szellemi hátterében zajlik.
A legújabb szenzációs őskori írásleletek egyértelműen igazolják, hogy több, mint 30.000 évvel ezelőtt már létezett egy írásra használt jelsor (jelkészlet), s ez a jelkészlet formailag alig változván eljutott hozzánk is: belőle erednek az ABC NAGYBETŰI. Az ősi jelsor - melyet a szerző ős-ABC-nek nevezett el - elemi erővel és egyszerűséggel oldja meg az írástörténet kutatóinak asztalán 150-200 év óta egyre csak gyülemlő titkokat. Az ős-ABC és a vele való írásmód ismeretében világossá válik többek között, hogy hova tűntek a magánhangzók az egyiptomi írásból, miért olyan a sumér és a kínai írás, amilyen, stb. A leletek igazolják: a régi kultúrák mindig ugyanabból az egyetlen jelsorból, mégpedig az ős-ABC-ből kezdték felépíteni a saját"hivatalos" írásbeliségüket az utóbbi 30.000 esztendőben. Miért is kerestek volna másik jelsort, ha ez jó volt bárminek a leírására és ezt már megtanulták, s atyáik is ezt ismerték?Az írástörténeti eredményeken túl a könyv további meglepetéssel is szolgál: a lascauxi barlang falain fennmaradt furcsa pötty-vonal jelek értelmét is megoldotta a szerző. Ezek a jelek nem mások, mint számok, amelyeket az olvasó is könnyedén tud majd olvasni a számjelzés egyszerű elvének megismerése után. S így derül ki, hogy az emberek 17.000 esztendővel már épp olyan természetességgel használták a nullát és a helyiértéket, ahogyan ma is használjuk őket.A könyv csaknem 1000 ábrával segíti az olvasót.
A Számjelek és a számírás története, a JEL JEL JEL című írástörténeti könyv társkötete, az utóbbi időszak legjelentősebb művelődéstörténeti felfedezését tartalmazza. Méltán mondható, hogy ez a mű világszenzáció, kitár egy múltra néző, eddig még csak észre sem vett hatalmas kaput.||||A borító hátoldaláról:||||Az ősi számjelek: a pont (.), a vonal ( __ ), az erre merőleges vonal (I) és a hosszabb vonal ( ___ ). E négy jel mindegyike a maga helyi értékét jelölte. Így a pont és a vonal jelek különböző elrendezéseivel bármely szám leírható. Egy ilyen, 17.000 éves számjelet látunk Lascaux barlangjából e könyv címlapján, s vessük csak össze ezt a számjelet e hátsó borító fülén lévő, XX. századi számjelekkel.|| A legkorábbi, eddig megtalált pont-vonal számjel 30.000 éves, s a mához közeledvén az efféle számírás||használatára egyre több bizonyító lelettel rendelkezünk. Már csak oly módon is, hogy Egyiptomban a legősibb kezdetektől mindvégig, sőt, Erdély két sóbányájában még a XX. század elején is így írták a számokat, mint a fenti képen látju, így a maják, arámok, eszkimók, kínaiak és így tovább, egyszóval mindenki, mert nem volt másféle számírás. || Mi sem vagyunk kivételek, mai „arab” számírásunk||szintén a kőkori számírás, csak az indusok a vonal számjeleket girbe-gurba vonalakká rajzolták át, s az arabok közvetítésével ezek a túlrajzolt formák jutottak el hozzánk.|| Az egyező etruszk és magyar számrovás jelei is igen ősiek, amit két, kb. 15.000 éves lelet igazol.|| A két alapjelből állt a kőkor számító gépe, a pontból (golyóból) és a vonalból A vonalakat lehet akár homokba is húzni, mint Egyiptomban, avagy Afrikában ma is, a pontok lehetnek kavicsok, kagylók, magok. Ez az elmés és hihetetlenül gyors számoló eszköz is fennmaradt, melyen a drót a vonal, a golyó a pont. Latinul abakusznak, japánul szorobánnak, oroszul||szcsotinak, magyarul számvetőnek nevezik.|| Az alábbi példák (a könyv 500 hasonló ábrája közül néhány) azért ilyen egységesek, mert egykoron nem létezett másféle számírás.||||Példák az ősi, szinte végtelen idők óta állandó és egyedüli pont-vonal számírásra:
A kötet témája a Kárpát-térség helynévanyagának legújabb módszerekkel történő, a magyar nyelvű névadás elvi alapján álló részletes vizsgálata.
A munka helyneveink alaptagjának felbontásával kidolgozott vizsgálati módszerrel kutatja a legrégebbi időkre visszanyúló névadási alapokat és motivációt.
E kötetben a víznevek és a helységnevek régészeti vizsgálatát kísérheti figyelemmel a kedves olvasó.
Demokrácia:||Két farkas és egy bárány arról szavaz, hogy mi legyen a vacsora!||||Szabadság:||Amikor a bárány elég jól felfegyverkezett ahhoz, hogy meggyőzően tudjon tiltakozni a szavazat ellen!||(Benjamin Franklin - vagy egy másik bölcs koponya)
E könyvet gyerekeknek és felnőtt hozzátartozóiknak ajánljuk a téli időszakra. Egy-egy csendes délután kellemes elfoglaltságot jelent. A kötetben kicsiktől a nagyokig mindenki megtalálhatja a kedvére valót. Olvashatók versek, mesék, szünidei beszámolók, rejtvények, különféle feladatok, érdekes ismeretterjesztő írások a múltunkról. De téli műsorötleteket is kínál, melyek segítségével összeállítható a karácsonyi műsor vagy egy klubdélután programja is. A szövegekben elhelyezett rovásjelű szavak, mondatok játékosan segítenek a rovásírás megtanulásához.
A szónak csak a ruhája változik a kiejtéssel. Vagyis a szó legmélyebb lényege nem a kiejtett szó! Ez aprócska pontosítás, ám e felsimerésre építve a múlt feneketlen mélységeibe jutunk és kirajzolódik előttünk a távoli őskor mély szellemiségű világnyelve.
A mátészalkkai születésű Strassnoff Ignác (1868-1933) bűnügyi aktái fél mázsát is nyomhatnak. Ő volt az egyház és az arisztokrácia szellemes vámszedője, az élet színpadán rögtönzött szerepeket eljátszó zseniális kalandor. Európa számos országában, de még Amerikában is 'fellépett' barátnőjével Zelmával együtt. Világlapok foglalkoztak eseteivel, a németek könyvet írtak róla, egyik-másik hajmeresztő történetét színdarabban vitték a közönség elé.
A Magyar újjászületés hármaskönyvként épül fel, amelynek három önálló része szoros kapcsolatban áll egymással. Az első rész bemutatja a magyarokat, a második rész Trianonnal foglalkozik és ennek következményeivel a magyarok számára, a harmadik rész pedig vázolja az utat egy új Közép-Európa felé.